söndag 30 september 2012

Visare men grinigare?

Man säger att ju äldre man blir desto visare blir man. Jag kan iofs hålla med om det på ett sätt. Man får erfarenhet, man har varit med om det och det, man vet lite bättre hur det kan gå etc etc.... Å andra sidan. Man finner sig inte lika lätt. Man "tar" inte vissa saker. Man orkar inte förklara lika tydligt/ mkt längre. Allt/alla är inte lika viktiga, man väljer mer. Så med andra ord kan jag känna mig mer grinig nu. Förut försökte jag mer, anpassade mig, gjorde saker jag eg inte ville. Det gör jag inte nu på samma sätt. Så, med andra ord, visare men grinigare......

4 kommentarer:

Sabina sa...

Åååå längtar tills jag blir 50 något;))

Mohahahahahaha

Pussa

Mamma C sa...

Kan hålla med dig lite i vad du skriver.
Kram Mamma C

Fresia sa...

Honey, ja det är faktiskt lite skönt även om jag känner mig lite grinig ibland:)

Pussa


Mamma C
Tack. Känner ibland som att det bara är jag som är grinig och alla andra vänliga och kloka. Så skönt att även du kan känna så lite grann..
Varm kram

Malde sa...

Kram!!!

<3