lördag 27 augusti 2011

Limbo?

Nja, kanske lite överdrivet då men något åt det håller är det faktiskt.

Jag sitter fast ngn stans och vete sjutton hur jag ska ta mig ur det hela!
- Jag bloggar inte
- Jag spelar inte (poker alltså)
- Jag läser inte mina mail
- Jag engagerar mig inte i klubbens kommande evenemang fastän jag tagit på mig ett stort uppdrag där
- Jag initierar inga projekt på landet
- Jag vattnar absolut inte blommorna (vilket jag alltid varit dålig på men nu har jag lagt av!)

Alltså, eg skulle jag kunna göra listan HUR lång som helst på allt jag inte gör. JAg gör dock en del
- tvättar (slutar inte förrän det är knöktomt i burken. t.o.m LETAR tvätt)
- dörensar (nästan irriterad för att jag inte hittar ngt att rensa ut så nu har jag börjat med kläderna, IGEN)
- är barnvakt då och då
- jobbar (som fan!! Blir så trött på det ibland så jag kräks)
- facebokar (stirrar på alla inlägg och undrar hur folk orkar lägga in allt. Lägger dock in en del själv så atte.....)
- lägger patiens igen å igen å igen(hjärter och Mahjong vilket jag är fullkomligt USEL på)

Så jag blir så trött på mig själv ibland så fyy.
Men jag kommer inte ur det. Alltså LIMBO!!

Så, ngr heta tips kanske? Eller är det bara att vänta till det går över? Ska man tvinga sig(det gör jag redan med det lilla jag gör. Annars skulle jag inte göra ngt alls)??

Har iaf läst igen lite på ngr bloggar, skickat ngr hälsningar å känt lite avund för jag vill ju!! Så vad fattas mig?

Anywhy, önskar alla en alldeles jätteskön helg (de säger att det är sista sommarvärmen denna helg). Själv ska jag träffa den vackra dottern, som snart förgyller vårt liv ytterligare med ett alldeles nytt liv <3.
(Kan man ha det bättre?)

12 kommentarer:

Tankevågor sa...

Tjoooohoo du ÄR tillbaka här igen!
:-D

Ha ha vad glad jag blir! Men ska snart skriva något "klokt" om ditt "Limbotillstånd".....återkommer...
(ska bara ta hand om lite tid tillsammans med yngsta sonen som är på besök här först.)
Blev bara så himla glad över inlägget att jag måste hojta till om det.

Jag återkommer med några förslag på hur du ska komma ur Limbo....jag har också varit där. :-)

Puss på dig!

Kram kram kram

Fresia sa...

Åh LG, lööve you!!

pussa

Sabina sa...

Älskade mamma. Inte konstigt alls att du är i ett Limbo tillstånd, ju. Du har lite att smällta och komma över. Jag tycker du ska låta det vara som det är. Snart kommer bebis å då kommer du vara ännu mer upptagen med både mig, bebis, Alva och simon. Du kommer få ÄNNU mer att göra så vila, ta det som du gör.
Köp plastblommor el skit i blommor överhuvudtaget.

Huvudsaken är ju faktiskt att du tvättar så att ni inte luktar ;)
hehehehehee.

Å vill du absolut rensa något så har jag ett ganska stort hus med en massa skit som du kan få rensa ;D
MOhahhahha jag är sååååå rolig.

Ska bli najs 2 see you idag OM du nu verkligen ska komma trots halsfluss å öronhinneinflamation här. Tänk efter noga först. VILL VERKLIGEN INTE ATT DU BLIR SJUK.

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej ett inlägg, första tecknet på en bruten Limbo.

PuSsA

Sabina sa...

Pst önskar jag kunde klicka på gilla på Lg:s kommentar :D

Puss på er båda

Elisabeth sa...

Tyvärr inga tips på vad man ska göra åt eländet...
Men det är samma sak här! Gör bara det jag ABSOLUT måste. Resten får va, till en annan dag, ett annat år ett annat liv.....

Jag tror det går över (eller hoppas jag bara)

Kramar i överflöd!!

Camilla sa...

HURRA för en uppdatering:-) Blir så glad för det och sedär, nu kan du lägga till yttligare en sak som du GÖR, d,v,s: glädjer oss trånade bloggläsare:-)

Säger som din kloka dotter; köp platsblommor el. strunta helt i dem. Hela skogen är full av träd och mossa som man kan njuta av istället.
Stor KRAM

Malde sa...

Åååååhhh!

Välkommen tillbaka!

Nåja, jag tar gärna emot hjälp att rensa ut en del ;-)

Kramar

UllaMona sa...

♥♥♪♪♫ Blir så glad över att du fortfarande finns på bloggen...ibland måste man bara få vara, göra som man vill och inte göra det som alla andra förväntar sig att man ska göra.
Tänk att du snart blir mormor igen och kan du tänka dig...jag ska alldeles snart bli farmor igen...lycka för oss.
Kraaam

Tankevågor sa...

När man läser mellan raderna här och där så märker jag ju att det finns en del att fundera över.
Ibland tror jag att vi alla hamnar i de där tillståndet av olika anledningar.
Tror också att det ligger något i det som Sabina skriver att det måste få ta sin tid.... och jag tror att du kanske behöver vara i eftertänksamhetens bubbla just nu ett tag.
Men det är en balansgång att vänta till det "går över" eller försöka ta sig ur det.
Jag tror INTE att det bara går att vänta....tror att du ändå är inne på att du tvingar dig till att göra en del....
och det är nu jag kommer till det viktiga i mitt svammel här:

Du rensar skriver du och mår bra av det. (DET är bra....skulle jag också behöva göra)
Men jag är inne på att du måste rensa på ett annat plan också...
Du skriver att du jobbar för fullt och ibland känner dig så less på det.
Om du visste vad jag känner igen mig där!! Hur mycket man än älskar sitt jobb kan det ibland suga musten ur en.
Jag tycker du ska gå ner i tid...ta fredagarna ledigt som jag började göra för några år sen! Minns vilken vånda det var innan jag gjorde det..."ansvarstankarna om jobbet" och "hur ska det gå"....
MEN...det är en av de bästa sakerna jag någonsin gjort!!!
Du skulle få mer tid till dina älskade ungar, stora och små och det du vill göra och framför allt tid till dig själv och Mr.B!! :-)

Sen tror jag också att man ska rensa och sortera ut i sina tankar vad som är viktigt. Vad vill jag egentligen göra? Var vill jag vara?
Lära sig vara rädd om sina val och säga nej till det som inte känns rätt.

Åh om du bara visste hur lika vi är du och jag! ( det tyckte förresten min man också efter kvällen hemma hos Sabina som vi hade tillsammans)

Lägga patiens och tvätta in absurdum....jo nog känner jag igen mig där också. ;-)

Inte vet jag om du blir något klokare av mitt babbel men det finns en del att fundera över eller hur?

Tycker så jättemycket om dig min vän! Skulle så gärna sitt med ett glas vin någonstans med dig och lösa upp knutarna på tanketrådarna!

Massor av kramar och kärlek från mig!

Lisbeth

Mamma C sa...

Har tyvärr inga bra råd att komma med. Utan att det får ta sin lilla tid med både det ena och det andra. Lisbeth ovanför mitt inlägg hade mycket bra råd tycker jag.
Kramis Mamma C

Fresia sa...

Honeybejbi
Ja, jag tror jag har lite att smälta vilket gör mig trött men jag tror inte att det bara är det? Men jag veet inte.
Ska iaf försöka ta det lugnt men jag känner mig lite stressad, tycker det är mkt nu....

Kanske är det så att jag SKA komma å rensa lite hos dig?? Hehe, inte...du är sååå duktig p det själv faktiskt, mkt duktigare än jag många ggr.
Å snart kommer bebben <3<3<3. LÄNGTAR!!
Å int´blir jag sjuk int´:)
Kärlek

Elisabeth - lika illa hos dig me´...hm. Men vad fasen beror det på då??
Men man kanske inte ska bry sig så mkt, bara göra det man ids/måste s a s och strunta i det andra? Svårt.
Ringer dig endera dagen.
Pussa


Camilla- TACK, vet du hur ni värmer mig med era glada tillrop? Trodde att ni kanske skulle strunta i mig nu, vara less på den där som aldrig uppdaterar bloggen! Så tack för din glada kommentar å du, jag lutar åt att köpa plastblommor faktiskt!!
STOR kram!!


Malde- kära du... Tack, hoppas jag är tillbaka nu?
Å du, jag tror inte du behöver ngn hjälp, har en känsla av att du är ganska duktig på att rensa ut?
Stor kram!!


UllaMona- TACK! Glada noter, nästan som en sång:)Det är sant, ibland ska man bara göra som man vill faktiskt och strunta i allt annat...
Du ska bli farmor igen - LYCKA till oss båda!! Det häftigaste i livet (näst efter de egna barnen då. Eller samma kanske?)
Varm kram!!


Lisbeth - om du visste hur mkt jag tycker om dig!! Skulle mer än gärna sitta över ett glas vin och prata om livets svåra en kväll. Kanske ngt vi ska göra hemma hos honey när bebben kommit? Även om hon då inte kan dricka vin så kan hon uppmuntra oss?

Du svamlar inte alls och jag förstår vad du säger. Faktum är att jag igår morse funderade på just det, att vara ledig på fredagarna en tid framöver. Vet inte om jag vågar ta steget att gå ner i tid helt men jag skulle kunna "smyga in" lediga fredagar som en början? Å då få upptäcka att jobbet klarar sig alldeles utmärkt utan mig å jag får behålla mitt jobb iaf?
Skämt åsido, ngt att fundera över ändå lite mer seriöst (ska förklara mer i nästa inlägg).
Å visst är vi lika, det tycker jag med. Är nog därför vi tycker så mkt om varandra kanske? Kändes rätt från början s a s...

Skickar en massa tankar till dig, med kärlek och värme!
Pussa


Mamma C - Ja, LG har många bra råd att ge, gäller bara att förvalta dom lite och se om de kan bära frukt. Jag tror det, jag hoppas det, jag vill det! Tack för din kommentar å varm kram!!

Malde sa...

Fresia, Mamma skulle nog säga att jag är usel på att rensa... ;-)