måndag 31 oktober 2011

Vilka reaktioner tror ni det blev?

Hej

Har på em fått förfrågan från IT-rådet om att vi på adm (VS alltså) kan tänka oss att vara piloter i en grej de vill göra och jag har sagt ja till det.

Man vill kartlägga personalens surfande på nätet på dagtid. Och man vill börja med en liten grupp först för att se hur det skulle kunna se ut.
För problemet för dom är naturligtvis att kunna filtrera vad som är privat surfande och vad som är arbetsrelaterat.
Därför vill man testa på en liten grupp och jag sa som sagt okej till det.

Perioden som kommer att granskas är från den 1 sept till den 31 okt.
Kan komma att utökas men vi får besked om detta.
Alla våra datorer är aktuella inkl de tre på plan 1 (i Yvonnes rum) även om dessa är s a s "dubbla"..

För mig kändes det lätt att säga ok till en sån här sak då jag är övertygad om att man inte kommer finna särskilt mkt att hämta här.

Kul va?
Hälsning
..................

2 kommentarer:

Sabina sa...

Mohhahahahaahaaha tror inte du fick några bra reaktioner. Tror att dom flesta tänkte FÖÖÖÖÖÖÖK nu är det kokta fläsket stekt :D

Men jag är bra nyfiken på hur reaktionerna blev såatte tell me tell me tell me:D

Pussa

Anonym sa...

Låter spännande!!! Fortsättning följer hoppas jag./Anette