lördag 20 december 2014

Tungt

Honey, det känns riktigt riktigt tungt nu.
Jag försöker tänka på annat, försöker tänka att det inte är så allvarligt, att vi ska ta oss igenom även detta. Och det är klart att vi ska, annat finns inte.
Men just nu, denna dag, känns det som att tungsinnet drar, sliter, nästan tuggar på mig. Vill dra ner mig så långt det bara går.

Hopplöst lessen. Hopplöst ledsamt. Otroligt bakslag. 
Förbannad! Som tusan. Men orkar knappt det heller. Vill lägga mig under täcket och med tankens kraft få de jävla tumörcellerna att hoppa över till min hjärna!

Och skulle jag klara det vore lyckan total! Jag kunde andas fritt igen. Tungsinnet skulle försvinna.
Och jag skulle skratta tillsammans med dig, åka bort tillsammans med dig, pussa på dig hela tiden.

Men så är det inte. Såna mirakel sker inte. Du är bärare av detta onda och försöker förtvivlat få livet att fungera. Fastän du nästan inte orkar. Och mitt i allt elände kan jag inte låta bli att beundra dig, vara stolt över dig, tycka att du är den starkaste personen i hela världen som lyckas klara av att hantera allt det du måste gå igenom, varje dag, trots en jädra huvudvärk hela tiden.

Honey, det här är en tillfällig svacka. För att jag lider med dig. För att jag så barnsligt, innerligt önskar att det var jag som var bäraren. 
Jag kommer tillbaka igen. För om det är något jag kan så är det att kämpa! Slåss! Bråka så in i vassen! Och jag kommer att bära dig igenom det här också! För jag tänker aldrig ge upp! Aldrig! Hör du det? Så är det bara! 

Älskar dig, nu och för alltid ❤️❤️❤️

4 kommentarer:

Sabina sa...

Såg detta idag. Och nu äntligen kommer tårarna, som jag har väntat på.
Önskar absolut inte att du fick detta. Du har nog ändå, nog å lite till.
Jag är van med denna jävulska hvv.
Men jag vet att du skulle ta detta om du kunde.
Vi åker någonstans, i feb/mars. Du å jag. Någonstans där det är varmt.
Jag älskar dig, nu och för alltid.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

Vera sa...

❤❤❤

Fresia sa...

Kan inte heller läsa din kommentar utan att bli ledsen. Visst är väl livet för jävligt honey! Och inget av det jag har överstiger det faktum att du är väldigt sjuk älskade Sabina, allt annat är underordnat det!

Ja, vi åker iväg. Jag börjar kolla nu!

Älskar ❤️❤️❤️😍😍😍❤️❤️❤️😍😍😍😘😘😘

Fresia sa...

Vera

❤️❤️❤️