fredag 8 mars 2013

Före och efter

Vet du, jag delar in tiden i "Före och Efter". Jag tänker så ofta ofta när jag hamnar i olika situationer. -" jaha, det var före. Hm, det var efter.."
Före och efter den 24:e januari.

Å trots att jag vet exakt när saker och ting hände, ibland på klockslag, så känns det som att perioden sen dess ibland flyter ihop, är lite konturlös. Eller surrealistisk. Som -" vad hände egentligen, har det här hänt, stämmer det att det var så där"..... Trots att jag vet exakt när vi fick beskedet. Exakt när du opererades. Exakt när de gav diagnosen....
Surrealistiskt.
Och det är så mkt som blir oviktigt i livet. Det finns egentligen inget annat liv än det här. Just nu, just här, det här är vad som händer, inget annat betyder något. Och det finns absolut inget efter efter. Det finns bara nu! Som är efter.
Fattar du eller är det rörigt? Jag tror du förstår vad jag menar, du behöver inte svara. Jag tror du kan känna likadant. Före och efter den 24:e januari 2013.

Älskar dig, nu och för alltid ❤❤❤

5 kommentarer:

Camilla sa...

Kramar <3 <3
Camilla

Fresia sa...

Camilla, kramar tillbaka <3

Sabina sa...

Jag förstår precis. Säger å tänker lika som du. Å det som är lite lustigt men ändå inte alltså är att jag tänker att "jamen just det, det var före den 24 då va jag ju frisk" men det var jag ju inte egentligen, men ändå liksom, om du förstår;))

Älskar nu å för alltid <3 <3 <3

Pussa

Malde sa...

Kramar till er alla, men speciellt till Sabina.
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Sandra sa...

24:e januari.. har det gått så lång tid ändå.. Det är klart det har, det har ju hänt så mycket på den korta tiden.. men ändå...

Och fortfarande är det så himla, himla svårt att ta in..

Kram på er!