onsdag 18 december 2013

Utmattad

Ja, känner mig lite utmattad honey. Så in i märgen trött.
Sista veckorna har varit så energikrävande så man kan undra hur vi har orkat över huvud taget?
 Du har varit fylld av energi, gjort massor massor av olika saker. Nästan febrigt velat göra så många bra och goda saker som bara varit möjligt. Och jag förstår att det varit ett måste för dig. Att du varit så fylld av sorg och oro så inget annat varit möjligt än att febrigt försöka hinna med så mycket som möjligt. 
För kanske kanske skulle du inte överleva denna gång. Kanske skulle du lämna oss, dina barn och nära, dina vänner ja alla runt omkring dig. 
Så den inre ångesten har varit total. Hos dig och hos oss. För man kan aldrig säga säkert att allt ska gå bra. För vem kan garantera det? Hur mycket klarar kroppen av egentligen? Vem kan svara på det? Ingen! 
Så är det, ingen kan svara, ingen kan veta och det man känner kan hända. Så ångesten har haft sin fulla rätt att härja i vårt inre. Förklädd till praktiska ting. 

Nu är operationen avklarad. Jag har fått klappa och pussa på dig efteråt. Något jag var osäker på att jag skulle få göra igen. Så jag är helt utmattad men så lycklig över att allt är över för denna gång. Du kommer att ta dig igenom detta som du gjorde förra gången. För du är starkare än många många andra. Så det kommer att bli bra. 
Bättre än så kan man inte ha det. Just nu iaf, just som livet ser ut för oss.

Nu ser vi fram emot att du ska få komma hem och fira jul med oss. En alldeles underbar ljuvlig jul där vi får vara tillsammans. 

Så vila nu honey, samla kraft och styrka och energi, det ska jag göra. I väntan på dig...

Älskar dig, nu och för alltid ❤️❤️❤️

11 kommentarer:

Sandra sa...

Ni finns i mina tankar hela tiden - och jag är så glad att operationen gick bra den här gången också.

Pussa Sabina från mig också ❤️
Stora varma kramar!

Anonym sa...

UNDERBARA UNDERBARA UNDERBARA NYHETER!

Nu kan man slappna av och börja tänka på sitt julstöket igen...

God Jul och Gott Slut!
(vi väntade oss inget annat!)

Gävstedt Photo sa...

Varma kramar till er.
Mina tankar har varit hos Sabina och er, familjen, under hela gårdagen, dagen innan och dagen innan dess.
Pussa och krama på henne från mig när du träffar henne <3
Önskar er en riktigt skön och underbar julhelg med hela familjen <3
Kram Carina

Lillemor sa...

Tack för att du också är den starka kvinna som efter det värsta en mamma kan gå igenom orkar uppdatera så vi som går här och undrar och är oroliga får reda på att det gick bra även den här gången. Många kramar till dig och Sabina och hoppas ni får en underbar jul tillsammans med hela familjen.
Kram Lillemor

Marianne Ekwall sa...

Så härligt att höra! Hoppas innerligt att hon får komma hem och fira julen med er.
Det går inte att föreställa sig den press ni alla varit under den senaste tiden.
Hoppas att ni får en riktigt god jul och att 2014 blir ett bättre år.
Hälsa Sabina.

Bagge sa...

Kram Till dig fina Mamman som ger all kärlek och värme till sin fina dotter,ni är så fina.Sabina blir stark av dig.Kram Malin

Sabina sa...

Finner inga ord mami ❤️❤️❤️

Älskar nu å för alltid!!

Pussa

Vera sa...

Genom hopp, förtvivlan, skratt och gråt finns du där som ett fantastiskt stöd.
Min rädsla har mest varit hur mycket man orkar gå igenom i smärta och ångest.
För er alla.
Att orka gå igenom allt.....igen.
Tanken om vad som aldrig får ske vill man bara sudda bort, men den finns där ändå.
Alla skulle ha en sån som du vid sin sida när rädslan tar över.
En sak i taget...
Stor Kram!

UllaMona sa...

Underbart att höra att det gått bra. Jag känner ju inte Sabina personligen men vi har utbytt kommentarer via bloggen och FB i flera år.
Jag kan bara ana den oro och ångest ni gått/går igenom, mina tankar finns hos er.

Mamma C sa...

Så skönt att allt har gott bra.
Många kramarna till er alla.
Mamma C

Fresia sa...

Tack alla för fina kommentarer här. Jag känner verkligen er oro och ängslan för Sabina (och oss andra) och det värmer mitt hjärta. Så tack, från hjärtat 💜

Sabinahoney
Nej, det finns inga ord. Just nu finns bara en djup tacksamhet för att jag och alla andra får fortsätta att älska dig och bli älskad av dig!

Älskar dig, nu och för alltid ❤️❤️❤️